Plimouth Plantation

15 augustus 2015 - Plymouth, Massachusetts, Verenigde Staten

De schijnt weer. Natuurlijk ..... gisteren hadden we goed weer nodig en is het drama en nu weer stralend weer. Van het mooie Cape Cod op weg naar Boston. we zullen een tussenstop maken bij Plimouth Plantation. De plek waar dee pelgrims aan land gekomen zijn. Met onder andere de Mayflower 2. Een grote oude boot. Plimouth Plantation moet een erg leuke en groet attractie zijn waar we een poosje gaan zoetbrengen. Er is een dorpje uit de 17e eeuw en een indianendorp. We zijn benieuwd.

Ook hier verbaasd het ons dat alles goed is aangegeven en dat in een heel klein plaatsje toch iets heel groots is. Op de speciale parkeerplek (wat een voorrecht weer) gaan we naar de ingang voor een kaartje. Het is broeierig warm en we moeten straks aardig wat lopen. Wellicht niet de meest goede dag uitgekozen, maar goed. Ik haal kaartjes en we besluiten alleen hier het museum te doen en de omliggende attracties. De man bij de balie vindt het leuk dat we uit Nederland komen en meldt dat op ons toegangskaartje. Dat is er weer eentje voor het plakboek. Hij geeft ook aan dat mochten we later besluiten om toch de boot te willen doen kunnen we als nog voor de discountprijs naar binnen als we het bonnetje laten zien.

Up we go. Het valt wel wat tegen. Heel veel lopen in de warmte langs al de minidorpjes. We rusten vaak want moeders knie laat het niet toe. Bovendien is het vochtig warm en dat maakt het niet zo prettig.

Bij stopplek 3 ga ik verder naar het 17e eeuwse dorpje en blijft mama op een bankje in de schaduw "mensen kijken". Als we klaar zijn besluiten we bij de auto even wat te eten en langs de Mayflowerboot te rijden even verderop.

We kunnen parkeren aan het water en er zit nog geld in onze parkeermeter dus een gelukje. Ik ga wat lopen terwijl mama de buurvrouw even belt. Een leuk plaatsje mooi aan het water. We zijn weer uitgerust en vervolgen de weg naar Boston. Het is nog maar een uurtje rijden. In Boston rijden we ook langs het hotel waar we jaren geleden waren: Het Midtown hotel. Grappig. Zo we zijn er Het Hilton Boston. We gaan even chillen en dan lekker eten. Later weer een verslag vanuit Boston. Allemaal thuis veel plezier.

Groetjes van ons vanuit zonnig Boston.