Een beetje Ascot en een lazy sunday

25 augustus 2015 - Woodbury, Verenigde Staten

Jaaaaa vandaag gaan we naar de races in Saratoga Springs. Een klein uurtje rijden vanaf het hotel. We hadden geen enkel idee dat het zooooo druk zou zijn. We staan ongeveer een half uur in de file, maar krijgen dan een goed plekje op de handicapparking geweldig weer. Echter is het nog best ver naar de ingang. Oplossing is mama droppen bij de drop off plek en daarna weer terug en zelf lopen. Prima idee. Ik zet haar af voor de ingang. We zien veel dames in jurkjes en met een hoed. Hmm gelukkig zijn we redelijk dressed for the show, dus we vallen niet helemaal uit de toon. Hele families sleuren koelboxen en stoeltjes mee, waar gaan heen? Ik ga in de rij staan met gereserveerde kaartjes. Die heb ik weliswaar niet maar je kunt proberen de left overs te krijgen. Dat blijkt te lukken, vaste plaatsen op de tribune uit de zon. Kan niet beter dacht ik. We krijgen een sticker die we moeten dragen om terug te kunnen naar onze plek. We hebben de eerste twee races gemist maar hé er zijn er elf dus we hebben nog wat te gaan. Ieder half uur is er eentje. Iedereen gaat ook wel wedden. Er zijn vele loketten waarbij het digitaal gaat maar ook met loketten waar ze je helpen.

In overleg met onze buren (die hebben er echt verstand van) gaan we een gokje uitbrengen van drie dollar ieder op een paard in race zeven. Wat blijkt moeders paard wint en de winst is maar liefst 4,20 dollar. Lachen toch. Het is er druk en er zijn vele stands met vooral veel eten. Later horen we op televisie dat er bijna 200.000 mensen zijn geweest. Dat is wel erg veel. De mensen die geen tribune-plek hebben, bbq-en gewoon op het veld achter de track en kijken naar een groot scherm. Oh daar gingen al die mensen met koelboxen heen.........We vermaken ons geweldig vandaag. Na de laatste race taait iedereen af en is er weer een file natuurlijk. Het is de hele week hier al feest geweest en blijkbaar gaat dit nog even door komende week met als klap op de vuurpijl de deelname van de Triple Crown winnaar. De race die nu al 600.000 dollar oplevert en dan moet er nog meer ingezet worden de rest van de week.

De volgende dag wordt het een beetje lazy sunday. We bezoeken de slagvelden van Bennington en de gedenknaald die gebouwd is. Heerlijk ijsje eten en 's avonds gaan we naar de Madison Brewing Company. Lekker eten in een leuke ambiance. Het is een bierbrouwerij.

Op naar de laatste twee nachtjes vlakbij New York. We realiseren ons dat het allemaal wel weer heel snel gegaan is. Maar ja dat gaat zo when you are having fun. Tot later!!!!!