Van de White naar The Green Mountains

22 augustus 2015 - Bennington, Vermont, Verenigde Staten

Aparte trip en best lang. Uitgerekend door de Neverlost of wel TomTom, dat we er 1600 uur zouden zijn als we half 11 zouden vertrekken. Die streeftijd halen we aardig als we niet stoppen onderweg.

Na ruim een uurtje wist ik dat er ergens een leuke waterval zou zijn. De eerste waar we afslaan is een uur one way. Dat is me te lang want dan ben je zo twee uur kwijt. Dat past ook niet helemaal in het schema. De volgende is leuk, tenminste dat denk ik. Het is opgehouden met hard regenen en het drupt wat. Hup rugzakje mee en op zoek naar de waterval. 30 minuten enkele reis dus dat moet te doen zijn. Ik loop voor een familie die ook een boxer bij zich hebben. Na 150 meter laat ik ze me inhalen want ik ben nu al achter adem. Verdorie ik ben best goed getraind, maar moeder met hond, vader met fikse rugtas en twee vrolijk tienerdames rennen me bijna voorbij. Als dan ook oma nog me stevig voorbij loopt, begin ik me toch af te vragen wat er aan de hand is. Die jas kan wel uit. Veel te warm, nu al.even voor de bootcampdames Baukje en Rebecca, dit was een prima workout geweest...... En terug. Puffend ben ik dan toch boven op niet al te grote afstand en dan is het fototime. De beloning is mooi, want de waterval is een van de betere die we gezien hebben. We nemen wat foto's en kletsen wat. Samen gaan we terug en dan kan ik ze prima bijhouden. Het wordt een gezellige babbel. Weer terug bij de auto's krijg ik van moeders en oma een big hug en wensen ze moeders en mij een safe trip. Nou dat was toch wel erg leuk weer. Ze komen uit Amhurst en Milford vlakbij Concord de hoofdstad en hebben een weekje vakantie.

Ook wij gaan on the road again en vervolgen onze trip. Wat opvalt is dat er nauwelijks restarea's zijn, maar ook geen Starbucks of iets dat er op lijkt. De reis lijkt daarom wat langer te duren. Uiteindelijk toch maar even tanken want in deze middle of nowhere weet ik niet of er nog wel eentje is. We stoppen bij een typische pomp met zo niet nog meer bijzondere pomphouders. Een  hele dikke meneer wil gaan tanken terwijl opa inclusief een lange grijze paardenstaart(nogal vet haar) met me afrekent. Maar hé ik kan hier wel betalen met credit card hahaha, dat dan weer wel. Nog 60 kilometer te gaan. Na een flink stuk Green Mountains vol heuvels en dalen komen we weer in bewoonde wereld want we zien een Mc Donalds.

We zitten in een Hampton Inn met punten die we eerder deze reis verdiend hebben. 3 nachten dus dat is mooi. Als tip voor vanavond krijgen we The Publyk House. Snel alles uitladen en eten want we hebben zin in wat en het is inmiddels half zeven. Het blijkt een hele goede tip. Heerlijk eten en mooi uitzicht wat willen we nog meer. Er is ruimte voor een grote saladbar en die is erg lekker. Verder eten we als voorgerecht Crostini met warme brie en blueberry drizzle. Moeders Lobster bisque ook erg goed. Als hoofdgerecht neemt moeder de forel en ik de prime rib. Jammie. Aangezien we weinig gegeten hebben is er nog ruimte voor een toetje.

Vooral de gedachte vasthouden dat ik niet zo van ijs houd. Verrast ben ik dan ook als je een combi-ijsje bestelt ik twee kommetjes krijg. Mmm toch teveel van het goede dus ik heb hulp nodig van de tafelgenote. Morgen gaan we naar de Saratoga Springs racetracks waar we nu eens bij een baan komen waar wel paarden zijn als wij vakantie hebben. A demain. Gros bisous de nous.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade