Mount Washington

20 augustus 2015 - North Conway, New Hampshire, Verenigde Staten

En eris weer een dag voorbij. Een leuke trip gedaan naar Mount Washington. Je gaat dan met een tandradbaan naar boven het hoogste punt van de White  Mountains. De rit er naar toe is al heel mooi. Plotseling worden we overvallen door een fikse regenbui. Dat belooft niet veel goeds. Gelukkig valt het mee want twintig Miles verderop is het weer droog. We komen aan om 12.20 uur. Ik hield er rekening mee dat we pas om half twee met de eerst volgende trein mee kunnen. Maar we hebben geluk. Er is wat vertraging dus we kunnen nog met de half een trein mee.

De rit naar de top duurt ongeveer 45 minuten. Daar is het frisjes, 8 graden. We drinken een warme choc boven en lopen er rond, we hebben immers maar een uurtje en dan moeten we weer naar beneden. We zitten aan een tafeltje met een familie die naar boven gehiked is. Stel je voor om half 6 naar boven lopen en dan ben je er om 1300 uur. Pfff knap hoor maar ook wel wat suf. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, we hebben vakantie hoor.

Terug beneden in de vallei is het weer warm. We tanken even en gaan dan 6 Miles verderop naar Mount Washington resort. Daar is in 1944 het Internationaal monetaire fonds opgericht en is nu een luxe hotel. We vinden een plekje op de mooie veranda en met een heerlijk briesje genieten we van een stuk Cheesecake en een glas wijn/ pineapplejuice. De ultieme luxe!

Terug in het dorp gaan we even langs een Kristalwinkel met Royal Albert en Royal Doulton, dat hebben we hier nog nooit gezien. We slagen hier voor wat leuks en gaan dan de dag afsluiten bij Applebees. Even lekker eten. Een steak met coleslaw en aardappel. Moeders mashed en ik baked. Nog even in de hot tub en lezen en weer een dag voor bij. Nog een weekje en dan is het feest weer over. Maar het is nog niet zo ver. Nu nog even lekker genieten. Tot snel en bedankt voor de reacties.