New york New york the city that really never sleeps

7 augustus 2015 - Newark, New Jersey, Verenigde Staten

In onze hotelkamer merken we weinig van de drukte, in de ontbijtzaal des te meer. De eerste dag is het zo druk en er zijn bijna geen zitplaatsen dat we besluiten het anders doen de volgende dag. Tenminste dat is het plan. Moeders had zo vast geslapen dat die het wel een idee vond dat ik wat op ging halen. Prima want de eerst dag had je meeneemboxjes. Dus ik vlotjes naar beneden. Nou ja vlot. De lift stopt bijna bij iedere verdieping en ondanks dat de lift vol is stopt ie wel. Iemand in de lift stelde al voor een button te maken met sorry lift is vol en dat ie dan niet meer stopt als ie vol is. Ik doe mee.

Beneden zijn de meeneemboxjes op. voilà tegenvaller ....dat wordt twee keer lopen met bordjes. Ik kan dus wel iets warms meenemen maar voordat ik boven ben( hij stopt natuurlijk weer bij alle verdiepingen) is het weer koud. Maar goed niet zeuren. Nog een keer lopen voor mezelf. Na het ontbijt gaan we op pad.

We gaan de Uptown tour doen. Darius onze tourguide is grappig. Erg leuk en als we terug komen na ruim 2,5 uur hebben we onderhand bedacht dat we wat gaan eten en daarna the Nighttour gaan doen. We kiezen een leuk terras uit bij Rockefellerplaza genaamd brasserie  Ruhlmann. We eten er superzalm met spinazie, quinoa ( laten we gezond doen hahaha) en een paar frietjes. Als toetje kiezen we een café gourmand voor mij ( foto zegt genoeg) en moeders voor een koffie met baileysvariatie, ook fijn.

De nighttour is ook een hele belevenis. Alvorens je in de bus zit ben je een megawachtrij later. Voor de bus van half 8 ging ik al om half zeven in de rij staan. Tussen het eten en de wachtrij was ik eerst nog even een trui gaan halen voor het geval dat.... En een camera wisselen. Blijkbaar misten ze een tourguide dus die moesten ze optrommelen. Deze dame was ronduit hilarisch en naast een leuke tour konden we mooie plaatjes schieten. Terug op Times square  is het nog steeds druk en 28 graden. Als we dan om 22.00 uur in het hotel zijn, zijn we kapot. We kijken nog een serie van Blue bloods en dat gaan toch echt bij ons de lichtjes uit.

Nog een hele dag te gaan in New York we besluiten het vandaag rustig aan te doen. We bezoeken met de Subway Central Station. Een heel mooi station waar we de eerste keer niet zulke mooie foto' s gemaakt hebben dus we gaan voor de herkansing. We halen 2 metrotickets en gaan met een shuttle dus dan kan niet misgaan. Hij rijd heen en terug. Ik refereer nog even aan het feit hoe fijn dit is en dat moeders dit niet hoeft te lopen. De gedachte alleen al maakt haar moe hahaha. Ideaal dus. We stappen uit en ik zal even koffie halen in het foodcourt. We zoeken een plekje en wanneer we dat gevonden hebben denkt een onhandige meneer dat dit een foodfight moet zijn in plaats van een foodcourt. Mijn broek onder de jus d'orange. Tot zover een happy day. Ik kleef nogal hahaha.

Maar hé het is vakantie dus we lachen erom. We shoppen wat en gaan terug naar het hotel even een uurtje niks doen voor we naar het Hard Rock Café gaan om te eten. Vorige keer was het restaurant afgehuurd door the Yankees dus ook hier gaan we nu voor de herkansing. Het eten is weer heerlijk en ik haal nog een paar souvenirs.  Morgen gaan we onze auto ophalen en dan gaan we verderop naar Long Island. Daar zijn we dan ook aan toe. Het is hier wel erg druk en na 4 dagen is iets minder drukte wel prettig. Nog even douchen en de voetjes omhoog.

Inmiddels dendert Steve Mc Garrett van Hawaii 5O de kamer binnen. Ook niet heel vervelend. Dat was het voor vandaag en de volgende keer weer vanuit ons nieuwe plekje. Liefs ons.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke Duinstra:
    25 augustus 2015
    Leuk om te lezen, Tine! En herkenning, zie mezelf zo weer rondlopen in NY. Gave stad!