Time files when you're having fun

15 augustus 2015 - Freeport, Maine, Verenigde Staten

.... en hop na twee nachten Boston zijn we alweer op de helft van de vakantie. Een hele dag Boston zorgt ervoor dat we met en Old town trolley toch veel van de stad zien.voor het hotel is stop nummer 11 dus das lekker handig. We blijven zitten todat nummer zeventien geweest is en dan zijn we weer bij punt 1. Daar stappen we uit en gaan we naar de Pier om een Harbor cruise te doen. Leuke manier om de stad vanaf het water te zien. Er waait een lekker windje en dat zorgt ervoor dat het niet te warm is. Aan wal is het namelijk 28 graden das wel aan de warme kant. Bijzonder is wel dat mama voor het boarden (duurt nogal even) onder de parasol mag zitten van de jongen die de kaartjes controleert. Weer heel klantvriendelijk!

Na ruim een uur zijn we weer terug en hebben we leuke plaatjes geschoten. Op naar het Hard Rock café waar we gaan lunchen. We kiezen voor een jumbo combo zonder de kip ipv daarvan wil moeders frietjes? Hahaha dat is goed voor een hele maaltijd zie foto. Maar hé best gezond: tomaat, aardappel, artisjok, spinazie hahahaha.

We lopen ook nog even over Quincy Market met veel verse hapjes en handwerkslieden die oude ambachten laten zien. Terug bij stop 11 gaat moeders naar het hotel en ga ik bij de grootste bookstore in Boston een belofte inlossen. Barnes en Noble waanzinnig grote boekwinkel. Ik heb drie titels gekregen. Zoeken is hier een opgave dus ik loop gelijk naar Customer services. Iets wat meer mensen bedenken. Vinden zonder zoeken is wel zo handig. Het blijkt nog niet zo makkelijk. Een uiterst vriendelijk meneer gaat zoeken in de computer. De eerste is uitverkocht, kan dat überhaupt in deze winkel? De tweede is alleen voor e-reader nog verkrijgbaar en dat heeft deze dame in kwestie niet ( groot gelijk trouwens ik heb ook liever de hardcopy) nou lest best dan maar. Die zou er moeten zijn, maar na twee mensen die flink op zoek zijn geweest is het boek in deze winkel onvindbaar, tja daar kan ik me iets bij voorstellen. Hmmm nu heb ik dus nog niets.

De vriendelijke meneer doet de suggestie om het nieuwste boek van de schrijver te halen. Van juni dit jaar en er zit ook nog discount op..... Helemaal blij ondanks tergend langzaam inpakken van de dame achter de balie terug naar het hotel. Ik stuur voor de zekerheid een appje of dit ook een goed alternatief is. Nee ........ Oh nee ze heeft het al uit? Toe nou Ankie, Hoe kan zoiets?

Nu ja morgenochtend maar ruilen dan........over bezigheidstherapie gesproken. We zitten op verdieping 25 van het Hilon hier bijna de hoogste verdieping en dat is nog niet half zo hoog als het Sheraton aan de overkant, we hebben echter een super kamer. Een manager komt voor ons als member nog even vragen of alles naar wens is en de kamer goed schoongemaakt is vanmorgen. Keurig! We hadden een tip achtergelaten en we kregen extra water en chocolade alijd leuk! De volgende ochtend na het ontbijt maar even het boek geruild, was zo gepiept. Koffers inladen, auto halen en on the road again. Een ongeveer twee uur durende rit brengt ons in Freeport. Een leuk dorpje met vele outletwinkels en restaurants in de buurt van het water. Gratis parkeren in het hele dorp is ook prima, want in Boston is het 40 dollar. We hebben vandaag het Hilton Garden Inn. Gooien de koffers op de kamer en hop hop, shop till we drop. Nu valt dat reuze mee. Een shirtje en een broek is de score voor we gaan eten in het Azure café. Dat is wel grappig want terwijl we hier op het terras zitten kijken we naar de overkant. Een hele leuke boekwinkel....... Gauw even naar de overkant terwijl moeder het tafeltje op het terras bewaakt. En ja hoor hier is dus 1 van de boeken die ik zoek!! Jeeeej geslaagd dus. We eten er heerlijk. Really delicious. Pasta met kreeft voor mij en moeders beef tenderloin met risotto parmezaan en spinazie. Als toetje tiramisu en hot Chocolate met Baileys en frambooslikeur jammie. Al met al een geslaagde dag. Wat ons verder opvalt is dat Freeport hét dorp is waar L.L. Bean is opgericht. Nu hoor ik je zeggen wat is dat nu weer. Het is een soort Bever winkel maar dan heel erg groot. Hier in Freeport ook wel extreem veel groter dan de andere winkels die ervan bestaan maar toch. Er is een aparte winkel met berg- en hikesportspullen. Een andere winkel met alleen watersportbenodigdheden. Een winkel met alleen visspullen. Ja hier moet je heen als je daarvan houdt. We hebben nu net ontbijt achter de rug en gaan op weg naar Bar Harbor. We berichten jullie weer als we daar zijn voor een verblijf van drie nachten in het Holiday Inn aldaar.

1. Ankie:
    19 augustus 2015
    sorry sorry sorry en bedankt :-)