Vervolg vol programma?...

11 augustus 2015 - Provincetown, Massachusetts, Verenigde Staten

Tja eerder vertelde ik al over een vol programma. We wilden dus naar het Hard rock cafe in Foxwoods. Niet wetende dat het onderdeel was van een enorm groot complex dat vele vele casino's bevatte, een outlet mall en vele restaurants en ja wat al niet meer. Ik drop mama in de buurt van het Hard Rock zodat ze niet ver hoefde te lopen. Ik parkeerde op een gehandicaptenparkeerplaats ( die kaart van moeders is toch echt reuze handig) die alleen al een voetbalveld groot is. Daarvoor moet ik wel een rondje rijden, omdat de drop off plek one way is. Door de tunnel en dan.....plotseling doemt er een reuze casino en hotel op en dan pas  zie ik hoe groot dit is. Straks maar even een extra rondje doen om moeders mee te laten genieten. We eten een hapje bij het Hard Rock café. Het is er nog niet zo druk, maar wel gezellig. Altijd goed en grappig personeel dat zorgt wel voor een goede sfeer. Hierna moeten we nog ruim drie uur naar  Provincetown, Cape Cod. Dus dat komt goed uit. Na het bezoek aan de giftshop met nieuwe pin voor de verzameling zouden we op weg naar de auto..... Of toch niet.

"Wil je niet toch kijken of die leuke Tommytrui er is in jouw maat bij deze outlet?" Ik wacht hier wel bij de fontein, mmmm toch maar doen dan want in Riverhead miste ik deze trui net in mijn maat natuurlijk. Maar ja toen wist ik nog niet dat het ruim 25 minuten stevig doorwandelen was en je moet ook weer terug. Ben nog niet geslaagd ook. Vele kilometers lopen later stappen we eigenlijk te laat in de auto. We zijn er dus vast niet voor 9 uur 's avonds. Na een flinke rit zijn we er om kwart voor tien. Van iedereen hier hebben ze een vervangende receptioniste van 83 jaar???? die niets maar dan ook niets van creditcards snapt. Heel lief maar tegen tienen niet heel leuk meer.  De dame die er bij komt is ook niet echt van plan haar bejaarde collega te helpen. Best gek. Na ruim een half uur zijn we op de kamer.  We zien niets meer van het uitzicht dus we sluiten maar snel de ogen. Ze voorspellen niet veel goeds voor het weer morgen en laten wij nou net die dag voor whalewatchen hebben uitgezocht.  We gaan het zien.

Heerlijk ontbijt en mooi uitzicht maakt ons de volgende ochtend toch erg blij Het is wat windy maar een trui extra aan en het doet ons niets. We rijden naar de pier. Jammer maar, inmiddels giet het. De een uur boottocht is afgelast dus worden we op de boot van half 2 gezet. Dit weer is wel heel triest. We halen even koffie om tijd te overbruggen. Voordat we op de boot kunnen wordt er gewaarschuwd voor "rough seas en heavy weather". Maar wij zijn bikkels dus who cares?  Gratis(!) krijgen we direct aan boord een zeeziekpilletje. Voor de tocht innemen anders heeft het geen zin meer. Laten we niet te lang zijn over de tour. Nat, slecht zicht en erg wiebelig en vooral weinig whales. Dit was dus beslist niet de beste toer voor ons helaas. We hebben wel erg gezellige mensen tegenover ons uit Pennsylvania. Een combi zoals wij maar iets ouder beide. Zo maken we er toch wat van. Het zijn Mary en Linnea. We zijn direct toegevoegd op Facebook.

We eten na afloop iets in de Lobster Pot. De sole van moeders is heerlijk mijn codfish au gratin valt tegen en is vooral groot. Dat eet ik niet helemaal op. Rond 8 uur weer in het hotel en een filmpje gepakt. Morgen op weg naar Boston en dan hopen op beter weer. See you next time greetz us

1. Hilda:
    12 augustus 2015
    Hoi vakantiegangers, als er weer een mooi reisverhaal is lees ik dat 's ochtends op mijn werk, een leuke start van de dag ;-)
    Jullie beleven weer geweldige dingen samen ;-)
    Enjoy it!
    Groetjes Hilda