Nog een dag Bahaba ( bar Harbor) en dan op naar The White Mountains

18 augustus 2015 - North Conway, New Hampshire, Verenigde Staten

Gisteren gewoon een echte vakantiedag gehad. Te saai om over te schrijven bijna. We zijn verplaatst naar een room met begaanbaar balkon. Na weer een geweldig ontbijt zijn we naar de gezellige haven met binnenstad geweest. Gratis parkeren blijft toch een hele fijne bijkomstigheid. Dat maakt shoppen etc veel leuker. Wederom is het vrij warm dus ik drop moeders of bij een parkje nabij de haven.

Na een paar winkels is het tijd voor een ijsje. We kiezen voor caramel seasalt wave met Chocolate tsunami dat kan niet misgaan. Heerlijk we nemen ruim de tijd. Even kletsen met wat mensen die ook graag in de schaduw op een bankje willen zitten. We eten bij Paddy's een Ierse Pub met mooi uitzicht op de haven. Terug in het hotel pakt moeders haar laatste Baldacci boek en vertrek ik na een half uurtje naar de hot tub buiten. Het blijft daar druk dus nu niet, nooit niet. Ik babbel daar vrolijk met mensen uit de buurt van Farmingville, Long Island waar we eerder deze trip hebben gelogeerd. Na ruim twee uur vond ik het welletjes en was het ook donker dus terug naar de kamer. Alvast wat ingepakt want het wordt een beste trip naar North Conway (500 km).

Alweer heerlijk weer de volgende morgen. We nemen afscheid van dit prachtige resort en hup de weg weer op. Na ruim twee uur stoppen we even voor een Starbucks pitstop. Even een Grande frappucino Caramel halen. Helaas is de caramel crunch overal op dus ook hier de eenvoudige versie, ook lekker hoor. 90 % van de route was super. De laatste 30 kilometers zijn ook echt de laatste loodjes. Er is veel roadwork en we wiebelen alle kanten op met verschillende banen die opengehaald worden qua asfalt. We rijden slow en echt heel slow. De laatste kilometer is weer normaal en trillen we nog na. In North Conway is alles toeristisch, maar wel gezellig. Het is in de winter een populair ski-oord. Het is hier de komende dagen goed toeven, dat weten we nu al.

Voor het eten vanavond valt ons oog op op 99. Een ketenrestaurant naar het schijnt, maar echt heel lekker en goed voor de portemonnee. Morgen gaan we richting Mount Washington met een treintje de berg op. Let's have fun. Nog even een paar quotes.

Frietjes so spicy: your mouth we'll be crying hahaha vonden we zo grappig.

Land supplement: gewoon stenen en zand hahaha

Mensen die 99 uitlopen met doggybags en tegen ons zeggen als je twintig dollar voor ons tasje geeft, hoef je niet eens meer naar binnen hahaha.