Acadia National parc

16 augustus 2015 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Vandaag niet een te lang verhaaltje. Het is warm, erg warm. Onderweg naar Bar Harbor wel een bui en dat leidt direct tot ellende. Een auto op de kop naast de weg. We gaan maar naar een restarea om het ergste af te wachten. Ondanks dat, is de temperatuur lekker. Van een dame in het toilet hoor ik dat iedereen die betrokken was bij dat ongeluk ongedeerd is. Ze heeft hen geholpen en 911 gebeld.

We komen aan in Bar Harbor en staan bij een gebouw dat lijkt op een Holiday inn maar waar is de receptie? In het hele gebouw kom ik niemand tegen, Oja toch wel andere mensen die ook zoeken naar jawel, de receptie. We zitten blijkbaar in een bijgebouw de hoofdingang is verderop. Daar aangekomen krijgen we als platinum meer direct een upgrade naar het hoofdgebouw. Wel zo leuk. Kamer met balkon. Mama wil heel graag even bijkomen op het balkon. Er is echter een lichtelijke barrière. Je moet uit het raam stappen om er te komen en dat is toch wel 80 cm hoog dus dat gaat niet lukken vanwege haar knie. Toch maar even terug naar de receptie dan. Daar hebben ze een oplossing. Na een nachtje hier worden we verplaatst naar iets wat wel toegankelijk is. Prima opgelost. We moeten alleen voor 11 uur de kamer uit. Geen probleem want we gaan toch naar het nationale park.

Na een absoluut lekker ontbijt met heel veel keuze gaan we op weg. Even langs Hannaford, een supermarkt voor de nodige proviand en water en klaar is Kees. We rijden eerst naar Cadillac Mountain. Normaal is het daar frisjes, maar vandaag bloedjeheet. Moeders blijft in de auto en ik loop rond om de trail te doen. Veel te warm. Halverwege heb ik mijn flesje Fijiwater al op en op die sandalen loopt het niet lekker. Schoenen wisselen dus. Bij de auto is het ook al zo heet, maar ook geen schaduw. We gaan hier maar weg, op zoek naar koelere oorden. We doen de park loop en dat is eenrichtingsverkeer dus terug kunnen we sowieso niet. De volgende plek is al beter, maar Sand Beach is echt heerlijk. Zandstrand. We gaan er lekker lezen en ik nog even lopen met voeten in het water brrr best koud. Na even lekker lezen, kletsen met mensen uit Texas waarvan de dochter gaat emigreren naar Frankrijk ( check de raakvlakken hahaha) en eten en drinken gaan we tegen half vijf verder. Langs Thunder Hole wat ook echt zo is (indrukwekkend). Daarna naar Jordans Pond de rit is dan rond en we zijn weer terug op de basis. Onze spullen zijn netjes verplaatst en we hangen op het balkon.

Gisteren hebben we buiten het resort gegeten bij het Jack Russell steakhouse. Supermalse steak en een hilarische gang van zaken. Veel te sterke mojito, kleine kopjes soep met megalepels en een onwijsgrote kop koffie tot de rand gevuld zodat er geen melk of wat dan ook bij in kan. We hebben de grootste lol. Vandaag kiezen we voor Stewmans Lobsterpond op het terrein van Holiday Inn. Die heeft ook een dependance in het dorp, maar daar zijn we 8 jaar geleden geweest en we zitten hier ook aan het water. Dus we kunnen kruipend naar huis hahaha. We moeten even wachten en nemen een drankje in de Tikibar totdat we aan beurt zijn. We krijgen een plekje op de pier.... Alleen! Hmmm niet zo gezellig. Onder het mom dat moeders de stoel te laag vindt en niet zo comfortabel zit, pruts ik ons op een ander plekje. Lekker gegeten we dineren bij kaarslicht uiteindelijk. Het is wat sneller donker en het duurde wat langer allemaal. We hebben nog wat wasjes gedraaid en gaan ons beraden over wat we morgen gaan doen. Jullie horen het nog....