Ja hoor we zijn er alweer

5 augustus 2015 - New York City, Verenigde Staten

Na een roerig begin, gaan we nu prima van start. Goede vlucht gehad, wel wat vertraging ( een uurtje) dus als we landen willen we vlot weg. Helaas ergens waren ze "vergeten" dat moeders op de lijst van assistentie stond. Dus waar we als eersten bijna het vliegtuig in mogen, moeten we wachten op een extra rolstoel als laatsten. Gelukkig weer wat tijdswinst als we naar de douane gaan. Onze daadkrachtige bestuurder van de rolstoel drukt ons weer vooraan in de rij hahaha. Ook de koffers hebben we snel en na een korte pitstop bij de restroom gaan we op zoek naar een taxi.

Een mooie grote SUV krijgen we toegewezen en in eerste instantie lijkt onze taxi-chauffeur niet de ijverigste. Maar na het verhaal van mama dat ze in 1876? hier in New York voor de eerste keer was, blijkt dat de ijsbreker en babbelt onze chauffeur er vrolijk op los. Het is vrij druk dus het duurt even voordat we in het hotel zijn (Hampton inn Times Square Central). Bij het hotel aangekomen waarschuwt onze taxi-chauffeur voor vals geld als ik wil betalen. Ik geef aan dat het bij de bank vandaan komt dus dat valt wel mee. Waarop hij zegt dat de handige jongens van banken in Amerika....... Ik onderbreek en zeg dat het geld van de bank in Nederland is. Waarop hij weer grapt: stop argueing with me! We are acting like a married couple hahahaha.

In het hotel worden we buitengewoon snel en megavriendelijk ontvangen en ingecheckt. We krijgen zelfs een hand en er wordt vrolijk naar "my dear mum" gezwaaid. Ze heeft geen gebrek aan aandacht in ieder geval. "Lovely lady, young lady" etc zijn niet van de lucht. We ploffen op bed in de hotelkamer. Zo we zijn er. Verdieping nummer 15, weliswaar geen uitzicht maar wel lekker stil. We gaan eerst maar even chillen hier. Aan het einde van de middag besluiten we vast kaartjes te kopen voor de hop on- hop off bus te kopen en even wat te gaan eten.

We zijn nog niet in eerder in een Planet Hollywood geweest. Lang geleden wel eens met Jan Vincent in Disneyland dus ik wilde nog wel een keertje. We eten er lekker en met drankjes als Pretty in Pink en het legendarische Legally Blonde kan het niet misgaan. Na het eten toch maar geen kaartjes gekocht vanwege het feit dat die nu al ingaan en dan hebben we de tweede dag er eigenlijk niets aan, want de bussen voor vandaag zijn gestopt inmiddels.

De dag is voor ons wel om dus lopen we terug naar het hotel. Daar aangekomen blijkt er geen do not disturb flyer te zijn. Naar beneden en ze komen er eentje brengen. Als we dit niet doen hangt housekeeping om de deur rond half acht en dat hoeft van ons ook weer niet. Als we eindelijk op bed liggen is het half 10 en willen we even een serie kijken. Maar helaas de afstandsbediening doet het nauwelijks dus we hebben 1 zender en dat is de weatherchannel. Niet echt een feest, dus ik bellen want ik was niet heel toonbaar meer. Ik had al batterijen gewisseld maar niets werkte. Na ruim een uur komt the Mechanic? Een nieuwe afstandsbediening brengen. Problem solved. We ziin inmiddels zo moe dat tv kijken niet meer lukt. Moeders heeft niet eens meer meegekregen dat er iemand in de kamer was voor de tv, die was al in dromenland hahaha.

5 augustus:

Vanochtend een lekker ontbijt gehad en daarna op weg naar de bus. Dit blijkt dichterbij dan gedacht maar dan missen we wel de eerste stop Times square. Das niet zo heel erg, want daar komen we nog vaak genoeg. Na een leuke tripje stoppen we bij het nieuwe One Trade center. Daarna zijn we gaan shoppen, nou ja we? Ik dan. Bij Century 21. Vergelijk het maar met een Primark maar dan met merkkleding. Dat betekent veel drukte lange wachtrijen, te weinig paskamers, maar wel een glimlach bij het afrekenen. Moeders had het zo warm van het World Trade Center dat ze wilde blijven zitten in de Starbucks er tegenover en ook daar heeft ze zich prima vermaakt. Na ruim twee uur (misschien een beetje lang?) kwam ik de Starbucks wéér binnenwandelen. Drankje gedronken en weer op weg naar de bus. Nu al geslaagd met de nodige leuke dingen. Heerlijk gegeten bij Olive Garden op Times square, gewoon omdat de pasta daar zo lekker is. Dit was het voor vandaag.

We willen graag naar Highline park morgen, maar eventjes kijken  want ook vandaag is het weer 80 graden F dus flink warm. Bedankt voor jullie reacties en we zijn ook blij dat Beau het naar de zin heeft bij Joke!

See you Tomorrow than. Greetz, us.

1. Ankie:
    6 augustus 2015
    Fijn te lezen dat jullie je zo goed vermaken! Maareuh 1876 is wel héél erg lang geleden ;-)