Zo we zijn bijna op weg.

4 augustus 2015 - Schiphol, Nederland

Tsjonge, dat had even wat voeten in aarde. We zijn deze keer op tijd begonnen en toch was er wat stress. Zondag allereerst om een videocamera die weg is. Dankzij Lysette grandioos opgelost op de maandag. Daarna toch nog wat inpakstress en tijdsdruk. Na de nodige extra dingen op weg naar Blue Parking. Voor ons de eerste keer dankzij de tip van André en Rebecca. Onderweg naar Schiphol worden we gebeld: of we het tijdstip dat de auto gebracht zou worden wel gaan redden? Nou ja wat netjes. Op dat moment zijn we net de Afsluitdijk gepasseerd en hebben nog ruim anderhalf uur. Ja hoor dat lukt wel zeggen we enthousiast. Maar ja we hebben geen TomTom mee want die heeft de Amerikakaart er inmiddels op dus daar hebben we nu niets aan. Dus verrijden we ons onmiddellijk. We zijn de oefening in het kaartlezen blijkbaar wat kwijt. Geen nood, mama heeft er nog ruimschoots de tijd voor om dat in te halen. Een kwartier voor de tijd arriveren we alsnog en worden we netjes ontvangen. Er kruipt iemand om de auto heen en constateert de nodige parkeerdeukjes in mijn auto. "Veel parkeerdeukjes zie ik". Grappend zeg ik dat het zo wel heel erg klinkt. Maar ze willen geen gedoe hierover dus alles wordt keurig genoteerd op de plattegrond. Een uiterst gezellige jongen brengt ons naar Schiphol en laat ons zien waar we moeten staan als we terug komen.  Na een " doei mevrouw fijne vakantie" zijn we klaar voor rust. In het hotel zijn ze minder vriendelijk, wat is dat toch in Nederland. Zijn we verwend door misschien de " nepvriendelijkheid " van  de Amerikanen? Het meisje bij de balie is matig vriendelijk. Ze checkt ons en met enige moeite arriveren we op de hotelkamer. Ik heb vooraf betaald maar moet wel Citytax nog betalen??? Nu ja we reorganiseren onze koffers nog wat. Ik haal wat te drinken voor de dorst en medicijnen en we zijn klaar voor een niet al te lange nacht.

Vanochtend vroeg op gestaan en we stuiteren al vlot rond. Na de rit met de shuttle gaan we moeiteloos met de handbagage naar de douane. Na wat extra controles kunnen we verder. Dan op naar de lounge. Ook zoiets we vergissen ons iedere keer in hoe ver het eigenlijk is daarheen. Eigenlijk is het voor mams veel te ver. We ploffen rond kwart over zeven in een stoel en na wat yoghurt en minicroissant ( jawel we gaan rustig van start hahaha) zijn we nu rustig wachtend op vertrek en lezen we een boek en dit reisblog werk ik bij. Gelukkig even assistentie gevraagd voor moeders want anders is het weer een takke-eind naar de Gate (D) en dat zorgt voor zweetdruppels en frustratie en dat is iets wat we nu niet willen op vakantie hahaha. Nog een uurtje voor we gaan boarden.

Ons volgende verslag is vanuit de States. Hope we have a save trip.

Tot de volgende keer en reacties zijn altijd leuk. Groetjes ons

1. Lysette:
    4 augustus 2015
    Wat fijn dat ik grandioos heb geholpen. Was uiteraard geen probleem. Wens jullie beide een fijne reis toe naar de staten en ben benieuwd naar de verhalen. Fijne vakantie!!
  2. Gerda:
    4 augustus 2015
    Wat een verhaal en de reis moet nog beginnen;-)hihi. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen op schiphol. Een hele goede vlucht toegewenst. Geniet van jullie vakantie. Ben benieuwd naar jullie belevenissen. Groetjes gerda
  3. Ankie:
    4 augustus 2015
    Haha weer een fijne en hectische start van jullie reis dames :-), Klinkt als vanouds. Inmiddels zijn jullie gelukkig veilig geland in de States. Wacht weer op alle verhalen en foto's! Nogmaals heel veel plezier gewenst! Groetjes Ankie